Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 16. juni 2011

Om akeleier er ugress..?

Ja. Jeg tror det er ugress. Og i alle fall når den popper opp der den ikke skal være. Men det finnes vel få blomster som er like flotte å se på som den... Jeg har den, over alt inntil huset... Skulle gjerne ha flyttet den til andre siden av huset, men jeg vet at jeg ikke får opp alle røttene, samme hvor mye jeg måtte forsøke. Eneste som har nyttet er å røske opp alt av grønt på planten med en gang den kommer, og det må gjøres mange ganger før den blir borte av seg selv... Men så utrolig flott den er da:
I lys lilla
I mørk lilla
I rosa
Og i burgunder/mørkere rosa.
Når frøene begynner å bli ferdige på disse i sommer skal jeg ta av de og prøve å få "flyttet" de på siden av huset. Jeg må nok påberegne litt jobb med dette, men det er nok verdt det. Der kan de også få frø seg og spre seg som de vil. Har lyst på en skråning med skikkelig villbed, og da passer de her perfekt. :-)

2 kommentarer:

Elin sa...

Fikk litt kvelningsfornemmelser nå... Den hvite akeLEIen kommer til høsten.

"Er det der hageplanter?"

Astrid sa...

Det er nok ment å være hageplanter ja.....