Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 1. juni 2011

Blomster

Jeg og naboen, Mr Tornado, har vært på handletur i dag.
Vi skulle kjøpe litt lavendel og noen planker (og det sier seg sjøl at det ikke gikk helt slik når planen alt i går kveld var å innom 4 steder!!) Vi pakket oss sammen og la i vei i verdens største lille bil, en Ford Ka... Det utroligste får plass, og gang på gang er nettopp det bevist når Mr. Tornado stabler (Han fikk en vaskemaskin inn i den en gang han skulle flytte...). Vi kom hjem med 25meter panel, et kirsebærtre, 5 fulle poser med planter, en ampel  med jordbær (4 stk a 2 meter med stiklinger overlevde også) to piknikkurver og litt til...
Riktig nok hadde vi kirsebærtre under armene på veien hjem, men det gikk... :-D
Første stopp var på Hoels Gartneri i Stange. Så gikk turen til Europris og etterpå fikk vi i oss litt mat på Johnsen. Gode og mette satte vi nesa hjemover med to planlagte stopp til. Åsen handel for noen planker og Åsgrønt for litt mer planter.
Jeg har fått tillatelse av de som driver Åsgrønt til å lage en "reportasje" om de, så den kommer om ikke så alt for lenge. Midt inne i Almenningen i Stange finnes et planteutsalg, og det er vel verdt å stoppe der. Konkurransedyktige priser og trivelig service. :-) (Vi husket å takke for kaffen denne gangen)
Eneste stoppet vi ikke hadde planlagt i dag var på Johnsen.
Ampel med jordbær planter... Både røde og hvite blomster på disse.
Stiklinger i lange baner henger ned fra planta.
Dette bildet ble jeg i grunnen veldig fornøyd med. :-) Trivelig kurv full av lavendel og en rosa margeritt, mot den veldig  slitte fjøsveggen min... Tror nesten det kan bli et postkort... (Derfor har jeg også lagt inn tekst på bildet. Litt dårligere lys og bilde ble det når jeg redigerte inn tekst også... )

Håper dere får en nydelig onsdag videre. Her er bikinien hentet fram og kaffen helt over på kanna, så nå skal jeg ut og plante litt i hagen min. :-)

2 kommentarer:

Elin sa...

Ja, det syns jeg kan bli et fint postkort! :-)

Astrid sa...

Og straffen for overmotet, eller kanskje det var en kosmisk beskjed om at jeg skulle kle på meg igjen, så ble det overskyet... Laget derfor postkort i stedenfor å plante ut blomster... :-)
Takk Elin, bildet gjorde seg som postkort det. :-)