Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

søndag 12. juni 2011

Hvor hører jeg egentlig hjemme?

Nå mener jeg ikke sånn fysisk. Jeg har vært Løtensoktning siden jeg kom til, det spiller ingen rolle at mor kom fra andre siden av skogen, det har bestandig vært i Løten jeg hører hjemme, og om noen spør om jeg bor i Rokoberget føler jeg litt på at jeg har en liten sinna-klomp i magen. (For all del, ikke noe galt med Rokobergsingen, men det er ikke der nedi jeg bor!).
Nei, jeg mener; hvor hører jeg hjemme i bloggenes verden?

Ikke blogger jeg om SKO, for det er strengt talt noe jeg kjøper bare når skoene jeg har gått i de siste to årene er så tynnslitt at det er vondt å gå over flatt gulv i de... (Ikke helt sant, men nært nok)

Jeg blogger ikke om KLÆR, for samme hva jeg har på meg så ser det ut som det skulle ha vært poteter i sekkene før jeg tok de på meg... (Helt sant)

Jeg blogger ikke om INTERIØR, for når sant skal sies har jeg ikke råd til interiør å skryte av etter å ha handlet interiørblader. Ikke har jeg råd til å kjøpe meg en søt liten stol til 96.099,- uansett. (Jeg hadde sikkert sittet den i filler i løpet av den første halvtimen også)

Jeg blogger ikke om SMINKE, for selv om jeg har mengder, og da mener jeg mengder, bruker jeg bare en maskara fra L'oreal og en korrekturpenn fra YSL om jeg i det hele tatt har på meg noe.

Jeg blogger ikke om småblomstrete SERVISE, da jeg ikke ser hva det har å gjøre i et hjem som tilhører noen under pensjonsalder. (Når det er sagt; jeg syns faktisk det er pent i andre hjem enn mitt eget, og kan faktisk ta meg i å tenke "ååååå, søte koppen", helt til jeg husker at jeg liker å drikke kaffen min av "buttiller", også kjent som bøtter og spann)

Ikke HVITMALTE MØBLER, for jeg klarer ikke å se at folk har ødelagt arvestykker fra 1700 tallet med skyggevit, hvit ditt, hvit datt, hvitt med glans, hvitt uten glans, snehvit, hvit sky, hvit syrin.... ja, du skjønner tegninga... (jeg ser jo at møblene blir pene, men noen ganger så er de faktisk ødelagt etter en runde med lut og pensel, men for all del, dersom folk i tillegg har råd til en søt liten stol som koster 96.099,- så kan de sikkert også ødelegge skrivebordet til Mosart i samme slengen)
Nå blir du sikkert glad for det neste jeg skal si; jeg HATER umalt panel og trehvite møbler fra 90'tallet! :-)

Så, hva blogger jeg om da? Litt om det som opptar meg, en pen blomst, en nykjøpt kurv, katta, litt hobby, noen videoer jeg finner på Youtube, kjøre-u-ferdighetene til folk, litt oppussing (som jeg aldri blir ferdig med), hverdagen, ting jeg er blitt glad eller lei meg for...
Så, hvor hører jeg hjemme? Jeg blogger jo om "alt det andre", "litt av hvert" og "ting og tang".
Jeg har uten hell forsøkt å pinge bloggen min på Bloggurat, for selv om jeg blogger for min egen del, hva er da vitsen med bloggen dersom ingen andre enn jeg selv leser den? :-)
Er det noen som vet hvor jeg hører hjemme??

13 kommentarer:

Ann-K sa...

Hei Astrid :-)

Du hører hjemme under "Litt av alt det andre".. Det er så godt at du tar opp slike ting som vi andre bryr oss om (iallefall jeg). F.eks folk som ikke bruker blinklys.. Det er ikke mange andre som ville ha tatt opp akkurat det ;-)

Bloggen har blitt nydelig, litt hvitmalt,
men ;-p hehehe...

Vi talas :-)

Elin sa...

Det er vel noe som heter: Hverdagsblogger? De er vel om sånt som opptar folk som ikke er fullstendig fastkjørt i en kategori, men som blogger om litt av hvert..? Eller er jeg helt på jordet nå? Sliter litt med å finne ut hvor jeg hører hjemme selv også.. men det er definitivt itte i Rokoberget. ;-)..og ikke i rosabloggland eller hvittoveraltihusetbloggene.

Astrid sa...

Men, Bare lille Elin, er jo bare lille Elin. Tror det er en ny kategori jeg. :-) Elin hører faktisk hjemme både som mamma-blogger og hos bloggedamer over 40. Jeg er ikke noe av det en gang jeg...
Jeg har vel kommet fram til at om jeg skal blogge om noe annet enn det som faktisk skjer rundt meg sånn til hverdags, så kommer jeg til å gå lei temmelig fort. Eneste jeg ikke blogger om av det som skjer er samtaler og jobben min. Det hører ikke hjemme her, selv om det er en stor del av hverdagen min.
Det er mulig jeg hører hjemme som hverdagsblogger, men jeg er ikke frua til en som sparker ball eller noen som står forran kameraet hver dag heller, og det er vel det folk forbinder med hverdagsbloggene?
Ann-K når det gjelder folk uten blinklys burde faktisk fler bry seg. På med selen og bruk blinklys i god tid før du svinger. Tror det kan redde mange jeg.
-Astrid.

(Litt mer hvitt på siden så den ikke skal være så uoversiktelig og full av eføyranker gjør godt for øynene. Derfor helt hvit bakgrunn nå, kanskje jeg ombestemmer meg til høsten. Vi får se. ;-) )

Ragnhild-som-aldri-blogger-men-leser-masse! sa...

Kombinasjonskategorien "Hverdagliv og hobbygleder" faller i smak hos meg!
Har ei venninne som har kalt bloggen sin "Tanketing og anna hodebry", hvor du kan leve med i humoristiske episoder om en tobarnsmor med veldig kreative sønner (også referert til som "The action-boys").. Det du skriver, Astrid, kommer ikke fra et magasin. Ikke fra en dyr møbelkatalog. Ikke fra "skikk og bruk"-bøker.
Det du skriver, i likhet med bloggeren nevnt ovenfor, er ord ut fra et hjerte med oveskudd og en underfundig hærlig humor. Og dette igjen fører til at vi som lesere sitter igjen med en lysere dag og et smil på leppene uansett om vi har lest om gode eller mindre gode dager!

Glad du er deg! <3
Glad bloggen din avspeiler deg!
Og sunet det er superflott at ingen kan putte DEG i en eller annen avleggs kategori! ;)

Stor klem fra
Ragnhild!

Astrid sa...

Takk Ragnhild. "hverdagsliv og hobbygleder" det kan jeg slå meg til ro med... Men hvor er samfunnet vårt? *lete litt på nett i morgen tenker jeg* :-)
Nå er det nok natt her. Takk igjen! :-) Håper vi ses snart. :-) Snart ferie nå...
Stikke en svipptur til Trondhjem? Anyone?
Det er en historie å blogge hjem om tenker jeg. :-D

-Astrid klemmer tilbake. :-)

Elin sa...

Det er jo her! Har sjanglet innom mange blogger som er "hverdagsliv og hobbyglede"-blogger jeg. :-)

Elin sa...

Og takk for at du har fjernet den bekreftelsesgreia! :-*

Astrid sa...

Jeg var faktisk ikke klar over at den var der fortsatt, helt til jeg gikk igjennom alt av knapper og dingser her en dagen...

Jane sa...

Jeg anser bloggen din som godt og blandet ;o) Den tar opp tema som inneholder nesten enhver kvinnes hverdag, men som altfor få av oss tør eller klarer å sette ord på. Det blir liksom for "allminnelig". Jeg setter stor pris på din blogg, tross jeg ikke alltid etterlater meg spor.

Og jeg er vel av den som blogger om ting som frustrerer deg til tider, men det er de temaene som fenger meg ;o) Jeg er heller ikke den ene eller andre bloggeren, og svinger derfor innom mange ulike temaer.

Astrid sa...

Takk Jane. Jeg forsøker så godt jeg kan å leve opp til forventingene om at jeg er triviell... ;-)
(Fikk høre den kommentaren en gang av en som bare snakket om den alternative virkeligheten han fant i rollespillets verden, jeg forsøkte å snakke om hvordan verden så ut rundt meg om dagen og fikk beskjed om å holde kjeft, for jeg var så triviell *ler* Stakkars mannen)

Jeg tror nok ikke at du frustrerer meg så mye. :-) Det er de ekstremt ensporede bloggene jeg kommer over som forvirrer meg.
Jeg liker å lese om det som opptar folk, og gjerne en god dose interiør! :-)

Anonym sa...

syns du har en koselig blogg jeg Astrid. :-) Astridhuset er ett fint navn.-)
men hvor en hører til i verden er jammen ett forunderlig spørsmål...tenk meg da...bor i Rokoberget men ny adressen er faktisk Vestre skogbygd veg...det blir helt feil for emg...vestre. skogbygd er jo faktisk ..ja oppi skogbygda.

Åse

Astrid sa...

Takk Åse. :-)
Litt feil med de navnene på veiene våre, selv har jeg fått adresse som tilsier at jeg skal bo i Østre skogbygd... I tillegg er jeg den eneste i kommunen med adresse på dette veinavnet...
Syns det blir litt merkelig, men det er sikkert slik vi skal oppdeles... :-/
Astridhuset høres litt feil ut med tanke på at jeg ikke er den eneste i huset her... Må tenke litt på den...

Anonym sa...

østre skogbygd på deg?? hmmm det blir jo helt feil ja.. men det er vel som du sier at det er slik vi skal oppdeles. ha en fin søndag Astrid:-)