Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mandag 27. juni 2011

Første feriedag


Det er første dag i ferien og så langt har jeg klart og ikke gjøre noe. Det var målet for i dag. Bare sitte og ikke gjøre noe. Egentlig er det en strategi som fungerer bra for meg, for når det er bestemt at jeg ikke skal gjøre noe blir jeg fort rastløs. Det resulerer ofte i at jeg får gjort mest de dagene jeg ikke skal noe. :-)

Dessverre går det også den andre veien; de dagene jeg har mye og gjøre blir det ikke gjort en tøddel! :-/

Helgen har vært preget av baby-nytt. Ikke for meg selv, men for en nær slektning og for ei veninne av meg. Det er bestandig gøy å høre at folk venter småfolk. :-) Gjør meg skikkelig glad. <3

Ellers gikk helgen som seg hør og bør, en liten tur til sverige på lørdag, og litt besøk spredt ut over helga. Litt sol ble det og vi spiste maten vår ute på plenen i går kveld med hjemmedyrket salat til. :-)
Så ble kvelden min avsluttet alene, gubben reiste på jobb og jeg fant fram DVD'er og skulle kose meg skikkelig. Jeg så på tre grøssere, men det eneste som faktisk ga meg et grøss var garnityret jeg hadde ordnet meg med til punchrullen min... Og nå kommer det noe ekkelt! Det er mulig at snegler er godt, dersom man spiser de skikkelig tilberedt og i Frankrike; ikke spis de som er i hagen hjemme folkens. Jeg har nå prøvd det, og det var ingen særlig god opplevelse. Før noen spør kan jeg også forsikre om at det var helt utilsiktet og en massiv feil jeg ikke visste at jeg gjorde. Den hadde sikkert fulgt med inn når jeg hentet inn igjen putene vi satt på mens vi åt mat før på dagen. Og så, hva smaker så snegler lurer du kanskje på; ikke en dr*tt, men konsistensen er langt i fra behagelig. Jeg er litt delt på om det var heldig at den var liten. For jeg så den jo ikke, hadde den vært stor ville jeg sett den før den kom så langt som inn i munnen min. Men, hadde den vært større og jeg alikevel hadde klart å bite på den så hadde det desidert vært værre!!!
Nok om den saken, jeg lover at jeg aldri mer etter dette innlegget skal nevne sneglespising, om jeg da ikke kommer meg til Frankrike en gang... ;-)
Og jo da, jeg kjenner meg selv ganske godt. Mens bildene av det nedslitte fjøset mitt astet opp fikk jeg god tid til å legge vekk en bunke puter, pledd, reklame og sette på en vaskemaskin... Lurer på hva mer jeg kommer til ikke å gjøre i dag... Jeg tror jeg skal starte med oppvaskmaskina... ;-) God mandag videre folkens! Ferie klemmer til dere alle! :-)

5 kommentarer:

Elin sa...

1.Ja det babynyttet var kjempekoselig! :-) Tastet med de på FB nå. <3

2.Du må ikke drive og spise på puter, det skjønner du vel.

3. Syns du og alle de som er innom her kan stikke og gjette på konkurransen min NÅ! :-D

4. håper du får en strålende ferie! Vi talas!

Anonym sa...

men snegler er da godt:D

hælsen han skeive oppaførdeg;D

Astrid sa...

Bare lille Elin: Jeg ville ikke ha greid konkurransen din med 6 rette jeg heller, så det var like så greit at jeg ikke dummet meg ut i forsøket... ;-)
Babynytt er bestandig gøy! :-)
Jeg pleier egentlig å se på det jeg putter i bød-hølet, men her gikk noe veldig galt...
Ferien nyter jeg med film og søvn. Det tar seg sikkert opp utover uka. :-)
Vi snakkes!

Astrid sa...

Mr. Tornado; jeg syns du skal skaffe deg en google konto med det navnet, så er det lettere å holde styr på deg.
Og ja, du er bra skeiv om du spiser rå snegler... *grøsser her i fra til månen*
"oppaførdeg" aner jeg en hvis hovering? Du hører med ta neri-garda du og skal jeg si deg! >:/
;-)
Kaffe?

Elin sa...

Ja, det gjør han. Oppi-garda er lenger opp. Og ja det bør han-skaffe seg google konto. Eller helst en aldri så liten blogg.

Hilsen meg som bor ovåfør oppigarda.