Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 23. mars 2011

Prøver å være flink....

Det er garn over alt i huset her. Og da mener jeg over alt... Kanskje ikke på do og nede i kjelleren, men jeg tror bestemt jeg så et garnnøste midt på kjøkkenbenken her om dagen... Og det er kanskje ikke så rart... Vi er en gjeng flinke damer som hver tirsdagskveld siden jul har holdt på med hobby. Nå har vi som mål å strikke tepper til spebarn i Nepal, og vi har så langt klart å samle sammen en pappeske med små og store lapper. tror også at en av de flinke damene snart har ferdig to tepper... Og når en er som meg da, går helt i staver over nytt garn i butikken, så har en nok en tendens til å hamstre...
Så i dag gikk jeg løs på hobbyrommet, eller, et kott inne på hobbyrommet. Der passet ene bokhylla mi perfekt inn (den ble til overs når jeg ommøbelerte bibliotekrommet i sommer). Nå er den i ferd med å bli hus for garnet mitt... Så langt er det nok på plass 5kg garn... og det er mye!!! Nå begynner jeg å bli kje i armene av å rekke opp småprosjekter som aldri ble noe av og sliten i beina av å tråkke på samme stedet i godt og vel en time. så her sitter jeg med kaffekoppen og internetten og bare slapper av.
Det er mulig at det kan bli ryddigere av det her og at det er våren som har ryddet litt opp i hodet mitt... Jeg skal i alle fall være flink og sette en kurv i gangen, slik at om det dukker opp et garnnøste i grønnsaksskuffen eller på brødfjøla, så er det bare å legge den i kurven (som antagelig går opp på hobbyrommet av seg selv, ikke sant??)

Over verandaen her så finnes det et rom som så langt bare har ytterpanel rundt seg, har vært der inne i dag og siklet litt på planene jeg har for rommet... Det skal en gang i tiden bli det ultimate hobbyrommet... Det er bortimot 30m2 i golvsflate der inne, og det går ikke vekk så mye når en får isolert og satt opp skikkelige vegger... :-) Det blir noe annet enn 15m2 med dårlig lys og alt for liten plass til arbeidsbord det... :-)
Og hva er det man ikke har lagret inne i et stort gammelt hus; jeg fant flere varevinduer... Lysthus? innebygde vinduer på verandaen? kanskje drivhus?? :-D Men det gøyeste av alt; jeg fant et dobbelt blyglassvindu 40x110cm tenker jeg, veide nok godt over 15kg. Hva kan man finne på av det da?? :-D Bord topp? vindu i en dør? vindu i gangen?

Note too self; pust! Du skal ha kjøkken først!

Å ja... det var det da... Kanskje komme seg litt igjen etter den dumme vinteren også før en setter i gang med noe mer nå... Først og fremst rydde opp i hverdags-irritasjons-momenter...

Sånn for å ha sagt det, så er bildet under bare tull altså... ;-)

Ingen kommentarer: