Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lørdag 6. februar 2016

Omatt og omatt og omattatt

Noen ganger kan man virkelig lure på hvorfor man i det hele tatt skal gidde å gjøre noe, det meste må gjøres opp igjen i morgen alikevel... hvorfor ikke utsette alt til en dag senere og kose seg med noe man har lyst til i dag??
Jo, det viste seg at den strategien var brukt før og at man måtte rydde opp fra alle de andre dagene man virkelig ikke så vitsen før man kan gjøre noe gøy...

Lille MA satt på en stol på kjøkkenet, så seg rundt og sa; rydda ikke du i går mor?
Jo, svarte jeg, jeg gjorde det, men det syns ikke lenger.
Lille MA ser seg kritisk rundt og svarer delvis oppgitt; nei...

Et par dager etter er vi hjemme fra barnehagen og jeg begynner å rydde på stua, Nå kan du rydde i dine saker, sier jeg til Lille MA.
Lille MA svarer meg kjapt; Nei, det kan jeg ikke. Jeg driver på med tullet mitt!
(Der fikk jeg igjen for å påstå at hun driver på med tull når jeg vil at noe annet skal bli gjort...)

Nå er gullet i verkstedet med far sin, og jeg kommer ikke i gang med noe som helst. Satt på radioen på full guffe, men ikke en gang det fungerer i dag. Kanskje like greit. Ting må alikevel gjøres igjen en annen dag...

God lørdag!

Ingen kommentarer: