Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 26. november 2015

Oversett og utsatt...

I dag er en sånn dag da det meste egentlig bare kan gå fremover...
Jeg føler at jeg kjeder meg, og at jeg ikke får til noe som helst...
Da kan det bare gå fremover om man prøver litt tror jeg...
Jeg skulle ha og burde ha gjort mye...
Jeg begynte på haugen med garn, og i stedet for å føle meg oppildnet og ekstatisk når jeg dypdykket ned i haugen, så ryddet jeg det sammen i sekker og poser... Er snart ferdig med det som var i stua nå, og det kan jeg love deg ikke var lite... Jeg er gått litt tom for ideer og energi...
Kanskje det hjelper å rydde litt opp i sakene som trekker skapergleden litt ned.
Jeg kjenner jeg er klar for litt juleferie, men vet også at det jeg ønsker meg ferie fra, det kan jeg bare glemme.
Jeg har gått på reservetanken en god stund nå, later som ingenting, men folk merker. Jeg prøver å være sosial, men jeg kjenner jeg bare blir kje av det. Så føler jeg meg slem når jeg melder meg litt ut og vekk for å hente meg inn igjen. Enda jeg vet jeg hverken er slem eller får hentet meg inn igjen.
Jeg har rett og slett smerter, og de er konstante. Det er perioder med mindre smerte, men det murrer bestandig et sted i kroppen. Nesten 40 år med leddgikt har spist opp all støtdemping i flere ledd. Jeg hater å sitte i ro, jeg liker å drive på med noe hele tiden, og det er sikkert derfor jeg har holdt ut så lenge også. Men nå begynner det å bli nok. Siste halve året har mer enn før stått halvferdig igjen etter meg. Når man begynner å assosiere alt man gjør med smerte, så frister det lite å gjøre noe.
Det eneste jeg føler jeg har nok av er dårlig samvittighet for alle "skulle og burde"

Resten av dagen skal jeg gjøre unna litt som jeg vet vil gi meg noe på sikt, men ødelegge meg til kvelden. Jeg skal pakke saker til et julemarked i morgen og så håper jeg at jeg får rydda opp litt på stua. Jeg har ingen plan om det, men et håp om at kroppen holder såpass at jeg får vasket stuegulvet i dag... Så får jeg heller ta en time med sofaen på ryggen før julemarkedet i morgen.

Ingen kommentarer: