Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mandag 8. februar 2016

Drittvær!

Og hva skal man liksom gjøre når været har slått seg vrangt?
Det er mange som mener at man må gjøre det beste ut av været, og jeg er der for det meste sjøl. Regner det, så får en finne på noe annet enn å grave i hagen. Er det for mye sol (særlig) så får man holde seg i skyggen. Er det kaldt får man fyre i ovnen. Er det snø får man ut og måke.
Men hva gjør man når været hverken er fugl eller fisk? +4grader, februar, snø (eller nei, vent, det var regn), vind ut av en annen landsdel...
Ikke kan man fyre i ovnen, for da slår det ned igjen i pipa. Ikke kan man grave i hagen, for da... eh ja, man ville se veldig dum ut. Sol kan man bare glemme, for det regner eller snør eller hagler...

Garn, det tenker jeg er løsningen på det meste av værproblemene for denne gang (og de fleste andre ganger, samt problemer som ikke er rellatert til vær). Jeg har et par bokser med garn på 2. etg som skriker etter å bli utforsket på nytt... Godt med et eget garnlager når Nille er besøkt 4 ganger på den siste uka, ble med garn hjem hver gang, og det er nesten brukt opp... Jeg har fått votte-dilla. Det er en lei sjuke skal jeg si deg. Plutselig så forsto jeg oppskrifta (jeg er en selverklært strikkeanalfabet), plutselig så er det blitt 7 par mariusmønstrede votter på under to uker...
Noe gikk galt med de tre første parene, de skulle bli størrelse voksen, men endte opp med størrelsen kapt-nok-fireåring. Tror vaskemaskinen min ikke virker på samme måte som vaskemaskinen til den som laget mønsteret... Enten det, eller jeg hadde for mykt ullgarn. Så gikk jeg ut i fra at det var en kombinasjon der og kjøpte ullgarn i en litt fastere kvalitet. Vi får se sånn etterhvert om jeg hadde rett, eller om jeg har kastet bort tid og penger på 4 par til... Jeg er klar over at jeg burde lage prøver, men så kommer man i siget... I tilegg hater jeg å feste tråder før noe haster, så bunken vokser før jeg får satt i gang med ferdigstillingen.

Jeg ser værmeldingen for de nærmeste dagene er litt mer vinterriktige enn det har vært siste dagene, best jeg skynder meg opp for å se om det er noe garn jeg kan ødelegge. Skulle tatt seg ut om været og den værsjuke kroppen ble bedre og jeg ikke hadde garn i nevene. Kunne jo endt opp med å gjøre noe fornuftig!

Ingen kommentarer: