Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lørdag 29. oktober 2011

Skrekk og gru i hylla... Del 1.

Når Elin viste fram sin liste over noen av favorittgrøsserne sine så tenkte jeg at jeg må lage min egen liste. Vi er ikke helt enige om hva som er skumlest, men enige om at det som er skummelt er best! :-)

Jeg tok bare for meg noen av de jeg fant i filmhylla mi, og det er ikke så rent få filmer der etter hvert...
For beskrivelse av filmene er det enklest for meg om du bruker wikipedia eller google sjøl, men jeg er ikke kjent for å gjøre kompliserte ting enklest for min egen del. Så filmene kommer derfor med link til beskrivelse også. :-)
Jeg rangerer de ikke for deg nå, jeg skal tenke litt på det først... :-)

Altså; Grøssere fra filmhylla mi del 1.

De dødes tjern. Skrevet av Bernard Borge, som de fleste nok kjenner igjen som André Bjerke. Det er desidert en av de største av de store i norsk litterær sammenheng. En ordkunstner og en mystiker uten sidestykke. At filmen ble nesten like bra som boka, det er skjelden kost for oss som liker å lese. Denne skuffer ikke. :-)
House of Voices En ganske spesiell film, men verdt å se. -Noe jeg gjorde i natt etter at gubben fant senga! :-D
Gubben kan ikke se sånne filmer, da våkner han midt på natta og tror at jeg er Hufsa... Vi vil ikke det noe mer... :-D
Drag me to hell (Sam Raimi)
Firestarter. Er man King fan, så er man. Om det er bra bøker eller middelmådige filmer. King er uansett kongen!! Kjenner du igjen ungen på coveret?
Fritt vilt. Trenger jeg å kommentere noe som helst på denne? Har vi ikke "alle" sett den og er vi ikke alle enige? Ikke det å rope mest hurra over, men en bra norsk film.
Halloween 20 (H20) Har du sett noen av Halloween filmene? De er regnet som klassikere nå. En klassiker er vel ikke så skummel å se på? Eller?
Hatchet. Skoleeksempelet på Amerikansk grøsser.
Jeepers Creepers. Et sted langt ute på landet. :-)
Dracula. Bram Stokes evige klassiker.

Så langt og litt av utvalget du kan finne i filmhylla mi... Neste filmen jeg koser meg med tenker jeg blir denne her. En liten smakebit til deg fra meg. :-)

God lørdagsnatt! Drøm søtt! >:[

2 kommentarer:

Elin sa...

Å fy og fy.. kunne trengt en liten advarsel før filmsnutten dukket opp der gitt... :-D

Minst to av filmene kommer på min neste liste. Det er MYE å ta av. :-) Fin liste!

Astrid sa...

Takk. :-) Så du på filmsnutten av Pennywise da? :-D Sett profilbildet mitt på FB? Jeg hater klovner....