Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

søndag 1. mai 2011

Grusomme meg og gubben:

Plutselig ser jeg Peder (katta) komme inn over verandaen mens han skyter rygg og ser seg over skulderen, han huker seg ned og stirrer opp mot hagen. Jeg tenker som så at nå er det elg eller rev helt nede ved huset, går ut og hører de styggeste lyder fra vesle katten. Han huker seg ned og kryper mot gårdsplassen mens han ser opp og mørrer stygt. Halen er nesten like stor som katta og han har reist bust så han ser ut som en hyene, magen er trekt sammen og fortsatt lager han lyder mens blikket er stivt festet til et sted oppe i lufta...
 Mor og gubben har gjort noe grusomt i dag. Det var værken rev, elg, helikoptere eller noe annet skummelt, det var noe desidert værre. De har ikke tanke for hva slags skummelt vesen vi har med å gjøre her. Det var verdens styggeste og skumleste hoggorm som var blitt hengt opp midt i hagen og var i ferd med å angripe for hvert vindkast. Nå var hele Peders eksistens truet til bristepunktet og det var ikke lurt å slippe blikket fra den. Mor som lokker med mat kan bare stå der å se dum ut, for Peder vet at dette er den siste dagen vår på jorda!!
Nevnte jeg at vi har hengt opp vimpelen på flaggstanga i hagen? Jeg syns det ble fint jeg da, men jeg er jo bare en dum kattemor.... ;-D

Ingen kommentarer: