Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tirsdag 3. mai 2011

Antireklame??

Jeg er utdannet markedsøkonom jeg, og jeg vet derfor viktigheten av å kunne presentere varene sine på en trivelig måte. Om bedrifter også så viktigheten av at de rette folkene presenterer varene for de, så hadde norske bedrifter gjerne klart seg bedre i et stadig mer multinasjonalt marked.
Nå mener jeg langt i fra at de skal gjøre som Tine, å presentere en normann som snakker på et gebrokkent svensk-amerikansk som sin talsmann... Jeg mener bare at man kommer langt med litt respekt for kunden og vanlig folkeskikk...
På butikken i sted så la jeg bare merke til en person i øyekroken, jeg registrerte i mitt slitne hode at det nok var noen som fylte i varer. Så mens jeg står å ser på utvalget av yoghurt hører jeg skarpt bak meg "Ver så go", jeg snur meg, og damen bak meg fyller ikke i varer, hun står og steker omelett. Damen er rett og slett utskremt fra Prior for å markedsføre ferdigknekte egg på boks. Noe jeg foresten syns er et umåtelig dumt fenomen; hvem har vel ikke tid til å knekke sine egne egg når man skal lage omelett? Noen?

Så på min lettere spøkefulle måte sier jeg til damen at det må da være et av de lateste produktene jeg har sett noen gang mens jeg smiler og ler litt, hvorpå damen begynner å fortelle meg at folk stort sett er late, og at de kjøper de utroligste ting, ferdig kuttet salat og så titter hun ned i handlekurven min. Hun titter faktisk ned i handlekurven min og forteller meg at "folk kan jo faktisk kutte sin egen påmfri, men de gjør det ikke".... Jo da, jeg har handlet en pose påmfri i dag. Så er jeg vel lat da, og hun ga seg ikke når jeg plukket med meg et brød; "folk kan jo faktisk bruke en kveld av livet sitt og lage brød" fortalte hun meg... Jeg var i grunnen litt paff nå, så jeg bare nikket smilte og sa at det kom vel an på evnene folk hadde. Jeg ble i grunnen så forvirret og lettere lei meg for å få kjeft inne på butikken at jeg rett og slett glemte å finne meg yoghurt, så nå lurer jeg på om jeg skal ta meg en tur til melkebonden i bygda for å høre om jeg kan få bytte til meg litt melk med et kjøpt brød. Om jeg setter melka framme et par døgn og tilsetter noen fryste bær fra i høst så kanskje jeg kan lage min egen yoghurt.... ?

Hilsen lei seg og lat dame som alikevel klarer å knekke noen egg...

7 kommentarer:

Elin sa...

Ja den der omeletten...den har jeg sett reklame for.. og som det står på reklamen: "Omelett, er lett det!". Første gangen jeg så den sjekket jeg faktisk datoen, for hvem i h....ele verden gidder kjøpe denne?
Det er faktisk lettere å knekke egg enn å åpne kartonger, om man skal være pirkete. (se der, nå fikk du meg igang..)

Tenk på stakkars damen som måtte reklamere (aggresiv reklame, er det forøvrig noe som heter.... ;-)), for dette dusteproduktet. Hun skulle ikke latt deg gå ut over deg, det er så, men JEG hadde antagelig også blitt usakelig om jeg måtte stå og demonstrere det der. :-D
Mitt lille hode skjønner rett og slett ikke at gamle knuste egg skal være fint å kjøpe.

Astrid sa...

Jeg ser nytten av en del halvferdige saker, men det får være grenser for hva folk skal lures til å kjøpe??!!

Elin sa...

Helt klart! Og den grensa er kraftig oversteget med dette produktet i alle fall.

Ann-K sa...

Åååå, jeg er så glad det ikke var meg som var inne på den butikken.. Jeg tenkte faktisk å stikke innom den i går, men det kom ei regnskur så jeg gadd ikke.. dvs det er jo ikke sikkert at hu sto der i går heller da for den sakens skyld..

Det er jo egentlig ikke noe nytt produkt, iallefall ikke i storhusholdninga.. der er det faktisk enkel å åpne ei kanne med egg, i stede for å stå å knekke sånn rundt 120egg...
Ja, jeg er jaggu glad regnskura kom i går ;-)

Åsså Astrid da som er så flink til å bake brød! :-D

Håper du/dere får ei fin hælj!
Talas

Astrid sa...

Jeg skjønner det virkelig om du skal stå og lage eggerøre til 30-200 stykker, da er det kjett å stå der og knekke egg, men til to personer?? Og er man bare en da, hva skal man da med 8 knekte egg? Egg holder seg dårlig når de ikke er i seg selv. Nei... Og argumentasjonen om at de er blilligere enn en pakke med 6 solegg holder heller ikke. Hva skal man med billigere om det er dårligere holdbarhet og man ikke får brukt opp alt på en gang?

Ann-K sa...

Hmmm, skulle vært sånn liker knapp her ;-)

Astrid sa...

"liker"