Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tirsdag 17. januar 2012

14 uker

Vi er 14 uker på vei nå. Det er igjen 2/3 av svangerskapet, og vi gleder oss. En uvirkelig følelse av ærefrykt og frykt er satt i gang hos både meg og gubben.
Legen har satt termin til midt i juli, og om en måned får vi vite hva de mener på sykehuset.
På grunn av usikkerhet om hvor langt jeg var på vei, legen var usikker, jeg visste sånn ca og bommet med bare en uke, så var vi alt til en undersøkelse i midten av desember. Hode, mage, armer og bein så da bare ut som 6 sammensatte kuler med trolldeig. <3 Enda er ingenting på stell her i huset, men planene er klare for hva vi trenger å bli ferdige med før sommerferien begynner. Kjøkkenet ramler på plass bit for bit, helg for helg. Benkeplatene er i hus og det ser ut til at de er ferdig montert om en uke. Så er det bare lister, oljing av benkeplatene og det siste av kontakter igjen før kjøkkenet er ferdig. Det jeg gleder meg mest til er å få igjen vann inne på kjøkkenet. Soverommet som vi voksne skal ha er nesten ferdig, der står det igjen bare listing og 4 kontakter, en bryter og en taklampe skal inn. Det ser det også ut til at vi kan klare å få til før sommeren (men vente på en varmegrad ute) Ting tar tid her, men det blir i orden sånn smått om senn... Gangen vår, som før var delt i to, ble revet og åpnet opp sist helg, og nå skal det være mulig å få inn en vogn der, uten å kjøre seg fast i sko og jakker. Nå er gangen igjen så stor som jeg husker den var fra jeg sjøl var lita. Eneste forberedelsene jeg har gjort til meg og avleggeren er å begynne på et heklet helseteppe og bestille klær til meg selv for sommeren. Ellos.no folkens, der er det gode tilbud akkurat nå. For 4 deler undertøy, 3 bukser og 3 topper/tunikaer ble det litt over 800,-  med frakt. Når en er diger, som meg, så er det ikke lett å finne mammaklær, for det er jo alt den størrelsen som brukes til daglig, så +kolleksjonen til Ellos blir midt i blinken. AmmeBH, det kommer til å bli et helt annet kapittel... Jeg har lett litt på nett, men de eneste størrelsene over 85, er jo i E-J cup... Jeg er ikke akkurat der, for å si det sånn... Kanskje det holder med en tapebit? Hm... :-D Så, om noen vet om noen butikker for ammeBH i store størrelser (Sportstape og kjøkkenpapir klarer jeg å finne sjøl), så gi meg gjerne en lyd. :-) Nå skal jeg reise til Stange og handle resten av garnet jeg trenger for helseteppet. Jeg har igjen ca 2/3 av teppet også, men det går visst kjappere det med heklingen gitt... ;-) Jeg håper fler "tok" det forrige innlegget mitt, kanskje bare redd for å si det høyt skriftlig. ;-)

Hører du til i Løten/ omegn så er det Hobby og Linedance i Fjellaug i kveld fra 19:00 - 21:00. Fjellhaug i Vestre Skogbygd. Ta med 20,-  til leie og 5,- til kaffe og møt opp til en trivelig kveld med strikketøy, snakketøy eller cåbbåytøy. VEL MØTT! :-) VI HAR MASSER AV PLASS!
(Jeg skal kjøpe med litt til kaffen etterpå jeg)

17 kommentarer:

Ulvemamma sa...

Gratulerer så mye! Så koselig å høre at det er smått på veg! Håper formen din er bra. :)

Når det gjelder ammebh'er, vet jeg at change reklamerer med at de har alle størrelser. De fører visst også ammebh'er - kan høre med ei veninne jeg har som jobber på change - har ikke personlig erfaring med de bh'ene.

Jeg er veldig godt fornøyd med boob sine bh'er. Og jeg mener å huske de går opp til xxl i enkelte butikker og i tillegg selges de med ekstra hekter som utvider ytterligere en del cm. De er veldig tøyelige over alt og cupen er tøyelig og passer for flere størrelser, uavhengig av omkrets. Jeg trodde den jeg kjøpte skulle være for liten, for cupen virket så liten, men den er supertøyelig. Verd å sjekke. Vet barnas hus i allefall selger boob. Sikkert flere barneutstyrsforretninger også.

Ellers kan du høre med kunnskapsrike damer inne på snartmamma.com - der er det helt sikkert noen som har gode tips. Vet det var oppe en tråd om klær for store gravide med mange tips og linker i, for ikke så lenge siden der inne.

Gap maternety kan også være verd å sjekke, om du er fortroig med å handle fra "over seas"

Anonym sa...

selv om det er maaaange år siden jeg tenkte amme bh og div så kan jeg godt huke jeg aldri ble fortrolig med å bruke det. så eg brukte faktisk vanlig bh hele tiden.
gleder emg på deres vegene astrid. å så koselig at du blogger om det.
huset blir nok ferdig slik dere vil ha det tenker jeg.

klem åse

Elin sa...

Tro meg, en E cup som amme-BH kommer til å passe utmerket lenge... Jeg brukte det, og den var IKKE for stor, for å si det sånn. Tenk deg DET du. :-D :-D I alle fall MÅ du ha en enorm til dagene på sykehuset!

Men ellers: Ses om ei stund. :-D

Jane sa...

Gratulerer så masse :D Så stas! På Gjøvik har de Change, så du kan jo eventuelt høre der ;) Ellers tror jeg brystene dine vil øke i str. + de aller fleste jenter bruker faktisk feil BH str ;) Så kanskje du egentlig skulle hatt større cup i utgangspunktet?!

Guri sa...

Gratulerer så mye med avlegger på vei :) Dette blir koselig!
Eneste erfaringen jeg har med ammebh er at du må kjøpe den stor nok! Jeg fikk skikkelig problemer når de ble for små, med fulle/tette melkekjertler.....
Lykke til :)
Klæm

Astrid sa...

Takker. Formen er stadig stigene. Det var ikke så gøy i ukene rett før jul, men nå ser det ut til å ha snudd. :-) *krysser fingrene*
Takk for gode tips, skal se litt mer, jeg ga opp ganske lett og lot meg fasinere over salg på romslige bukser i stedenfor.... :-D

Astrid sa...

På grunn av sånne gøye fibro-smerter, så er jeg i utgangspunktet ikke så glad i de plaggene der, men nå må jeg vel bruke det etter hvert. :-/
Ellers så må jeg vel nesten blogge litt om det, det er en del av hverdagen nå og framover. Tenker det blir litt forandringer framover, og det kan være greit å kunne gå tilbake å se for min egen del også. (hukommelsen har alt begynt å svikte, og jeg har hørt det skal vare i 7 år, så bedre føre var...) :-D

Astrid sa...

Blir lite skravling på de hobby-danse-kveldene... godt en har internett... :-D

Det er jo ikke noe utgangspunkt hos meg hva cupstørrelse angår, så at jeg kommer til å fylle en E... -da tror jeg det skal til et lite mirakel... ;-)

Astrid sa...

Takk. :-)
Det blir kjempe stas! :-)

Jeg skal se litt rundt det finnes sikkert håp i hengende (pupper) snører... ;-)

Astrid sa...

Takk Guri. :-)

Det blir nok ingen fare å finne stor nok cup... :-)
Jeg har skjønt at det kommer til å bli et viktig plagg for meg om noen måneder, og må i alle fall sørge for at den er stor nok rundt. :-)
Og nå føler jeg at det ble mye pupper i hue mitt i dag... *ler*

Astrid sa...

Klemmer til dere alle! :-) God natt. I morgen skal jeg "trene" litt. Skal være barnepike i noen timer. Blir koselig det. :-)

Elin sa...

Tenker nok at det miraklet kan du faktisk vente deg.. ;-)

Ann-K sa...

håper det gikk bra på "treninga" :-)

Kos deg mætti framover, du skal sjå at du kjem tel å finna en perfekt ammebh helt plutselig.. Kan alltids høre med noen rundt her om de har erfaringer med den slags, om du fremdeles ikke har sett deg ut noen ammebh om et par mnd, sikkert noen her som vet det :-)

Kos deg mætti!

Å spis akkurat det du vil.. i skrivende stund er je alt for gæli sulten.. er vel snart oppe i 4 liter vann i dag... *gulp*

vi talas!
klem

Ulvemamma sa...

Du bør i allefall styre unna ammebh med spiler. Anbefales ikke som ammebh, da det er lett for at de kan klemme på melkegangene og gi tette melkeganger og brystbetennelse. Om du ikke er særlig komfortabel med bh, så er det enkelte som fører ammesingletter som har innebygd "bh" også som holder ammeinnlegg godt på plass. Blir som en kort topp inni. Har et par-tre slike som er gode å bruke om natten og på dager som bh ikke er behagelig å gå med.

Kjekt å ha ett eller annet som holder ammeinnlegg på plass i allefall - i allfall til man finner ut om man er typen som lekker titt og ofte, eller om man er typen som holder tett mellom ammingene.

Astrid sa...

Jeg har kjøpt meg et par bh-topper. Trøyer med en trenings-bh inni på en måte. Tenker de skal bli greie å ha. :-)

Ulvemamma sa...

Jupp, var slike jeg mente. Slike er fine og holder ting på plass. :)

Kan anbefale ullinnlegg også - sommer som vinter. Om man lekker, så merker man ikke at man blir våt, man føler seg både tørr og varm og man sitter ikke fast, slik man kan gjøre i engangs-innleggene ;) - noe som er au-au... Ull innerst og engangsinnlegg ytterst som sperrelag - helt toppers. Om man ikke kjøper PUL og syr innlegg med sperrelag selv da.

Ragnhild-som-også-vil!!! sa...

Hm, nå fatter jeg forrige innlegg ja... :p Og skjønner at jeg ikke har vært her inne etter det... ;)
Jeg har satt i sving med makent teppe som du hadde laget, og er gruelig misunnelig, selv om jeg unner dere alt godt! :D
Lykke til!