Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 10. august 2011

Det nærmer seg noe stort...

Altså, det vokser og gror i hagen. 4 små frø er blitt til et teppe på 1,5x1,5 meter med gresskar planter...
Det er i ferd med å komme over 10 gresskar her, og den største er på størrelse med en stor appelsin alt. :-)
Så, bare det ikke blir veldig kaldt nå, så blir det gresskar på oss i høst. Har planer om å sylte gresskar. Husker min farmor hadde syltet gresskar som vi puttet i fiskesuppa. Og jeg husker at det var godt, men ikke helt hvordan det smakte. (Vi snakker om at det er bortimot 30 år siden)
Først kom det en hel masse blomster, men de datt bare av, så etterhvert kom det oen små klumper først med en blomst i enden, og de blir til gresskar...
Er det noen som har forsøkt å fritere gresskarblomster/squashblomster?

2 kommentarer:

Elin sa...

Kult! :-) Du får det til du. Så moro at farmor di brukte dette, tror ikke jeg hadde hørt om gresskar på den tia engang jeg. Men så bodde jeg litt høyere opp i verden da.. ;-D

Astrid sa...

Blir de store og modne ale sammen, så er det i alle fall et skikkelig matauke! :-)