Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mandag 11. juli 2011

Klokka er midt på natta...

Og folk kan vel lure på om jeg har sittet her i hele natt, men nei da. Jeg har sovet nesten godt og nesten lenge nok... Nå sitter jeg og koser meg på verandaen i 12 varmegrader med lunken kaffe kokt for 9 timer siden.
Var så trøtt i går kveld at jeg sovnet etter 3 sider med bok og ei klokke som ikke viste mer enn 21:45.
Så sitter jeg her da, og funderer over fenomenet "global oppvarming", noe som alikevel ikke vil skje enda. Har dere fått med dere hvorfor? Kina fyrer visst med for mye kull i kraftverkene sine. Det i seg selv skulle gi økt global oppvarming, men samtidig med all CO2 slipper de ut økte menger med svovel som igjen reflekterer vekk solstålene og kjøler ned jorda. Kan jeg bare få si en ting; da håper jeg det snart er på plass gode renseanlegg i Kina! Vær snill å høre på et sårt rop i fra en giktisk kropp! Kan dere gjøre det i morgen? så kanskje jeg rekker et par dager med bedre vær før "ferien" min er slutt?
Og mens vi er inne på ønsker; kan vi snu natteværet til dagen da det er litt lysere og trivligere å være oppe? Så fort det er lyst og sola kanskje stikker i så blåser det, men på natta er det vindstille og rellativt skyfritt.... Jeg har fler ønsker også, men jeg skal ikke be om for mye nå som jeg går inn i siste ferieuka mi.
Mens jeg nå sitter her så hører jeg Stein Ove Berg et sted langt inne i hodet mitt hvor han synger om mandagsmognene på Skarnes mens han gjør seg klar til jobb i Oslo klokka 7, og det går opp for meg at normale mennesker ikke skal stå opp før om 3 timer. Kanskje jeg skal gå og legge meg igjen... Så slipper dere å lese mer tull.... God natt, morgen, dag, kveld alt ettersom når dere står opp!


2 kommentarer:

Ann-K sa...

Hei Astrid

Jøss, synd jeg ikke gikk inn å titta på sida di i natt, jeg sovna ikke før det er vanlig for andre å stå opp, men det er ikke sikkert at jeg hadde vært noe godt seleskap siden jeg prøvde iherdig å finne ut åssen jeg skulle krysse av på meldekortet slik at det skulle bli riktig. Jeg sitter fremdeles med en følelse over at jeg gjorde feil.. selv om jeg ringte et nummer til nav som skulle hjelpe meg med denne spesielle tingen. så greide hu ikke å hjelpe meg, selv om jeg forklarte aldri så godt. Men jeg har hørt det skal værra sånn, så da får jeg vel fysisk stikke innom der i morra :s

Vel ellers håper jeg som deg på at det blir fint vær :-) Og fred på jorden ;) hehe.. eller noe sånt ;-)

Om du skulle finne på å ha lyst på hamburger i morra, så vet du hvor jeg er hen :-) Har egentlig lyst på burger i dag og jeg har prøvd å ringe deg, men ikke kommet igjennom.. men det kjem en dag i morra også..
Ha en fortsatt fin kvæll :-)

talas

Ann-K sa...

Hei Astrid

Klokka er midt på natta ;-)
Håper du får en strålende dag i morra, ser ut til at det kanskje blir det..iallefall nå midt på natta..
Lykke til på mandag!
(eller husker jeg helt feil nå?)

hils! :)