Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

søndag 26. desember 2010

Desember i grove trekk...

 
Nå er det lenge siden jeg har laget et ordentlig blogginnlegg nå... Hele desember har jeg brukt til andre ting, og jeg har nok ikke gjort det skikkelig det heller, for jeg tror ikke jeg er ferdig til jul enda... ;-)

Alle gaver er enten levert eller pakket opp, så det fikk jeg greit til da, og jeg og gubben har fått masse flotte gaver! :-)
Gubben er nok ikke helt fornøyd med den ene gaven og min far koser seg stort med det... Gubben fikk nemlig onepiece... Du vet, sånn pysjamas som vi hadde fram til vi var to år gamle, sånn som folk syns er utrolig søtt på en toåring, sånn som vi desverre har måttet se på at folk går med når de tar en tur for å handle, sånn som du skjelden ser uten at den er sammen med to til av samme slaget -arm i arm bortover veien...
(Han har ikke en gang prøvd den enda... :-D Det værste er vel, at om gubben hadde fått en som var knall gul med påsydde reflekser rundt, hadde han kanskje brukt den)
Jeg foreslo at vi kunne lage et speil å sette på magen på den og en liten snurr av piperensere på hodet, men han likte ikke den ideen heller... :-D

Lille juleaften er den store levere-hauger-med-pakker-dagen. Og vi organiserte oss så bra at vi fikk unna alt i en fei. Og tidsnok til å drikke kaffe hos tante og onkel til Grevinnen og Hovmesteren på NRK.
Det har blitt en kjempekoselig tradisjon hvert år. :-)

Julekveldsmorgen våknet jeg til en trivelig beskjed i tuten på kaffekanna, og så sløvet vi til det var på tide å reise til Svigermor og svigerfar på julemiddag. Og det var rart å spise julemiddag som ikke var laget av mor, det har aldri skjedd før for min del. Heldigvis, får jeg si, så har de det samme som vi er vant til fra hjemme her til julemiddag. Det eneste som var ekstra var bønnestuing, og det tror jeg faktisk ikke at jeg har spist før. Takk svigermor for en aldeles nydelig julemiddag!! :-)

Vel overstått middag var det på tide og takke for oss, og på turen til julekaffe og pakkeåpning hos mine foreldre stoppet vi hos Bestemor og Bestefar for en snarvisitt.
Litt rart å sitte i bil på julekvelden. Tror vi møtte 10-15 biler til sammen på hele kvelden. (Fra Skogbygda til Vallset til Ottestad til Løten og så hjem til Skogbygda)
Neste år håper vi det blir mindre farting på selve kvelden! :-)

Tidligere i desember ble det tid til et lite juleverksted. Vi klippet, limte og bakte i en hel dag og under ser dere litt av resultatet. :-)
Nå er desember snart over og et nytt år står å venter på oss. Mye har skjedd det siste året, jeg håper vi har spart igjen litt godt til 2011 også. :-)

Takk til alle som var med på å gjøre 2010 til et så fantastisk godt år! Jeg er glad for at jeg har så mange å være glad i!

Ingen kommentarer: