Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lørdag 21. desember 2013

Nei, vi hakke ti, for vi må rydde huset...

Je har itte vaske gøvet, å itte børi ved, itte hengt opp fuggelbænn å itte pynte tre...
Gjort litt andre ting da... Alt til sin tid, og klokka 17 på julekvelden tenker jeg at det meste er på stell...

Jeg har mistet oversikten over hva jeg har pakket inn og hva som er igjen, jeg tror jeg har det meste ferdig, men jeg har ingen peiling...

Jeg har kastet fra, og ryddet opp i skuffer og skap.

Jeg har tenkt å si meg fornøyd med et hus som ser noenlunde ut på julekvelden.
Hvis jeg får til det, da har jeg gjort en massiv jobb!
Vi har slitt med forkjølelser i hele høst, og selv om jeg nok har gjort mer enn normalt i løpet av høsten, har det sakte men sikkert bygget seg opp nok jobb til å holde meg med ryddejobb i allefall en uke til før det er bra.

Den som kjenner oss godt, og som har sett huset her oppigjennom de siste årene vet at det er blitt mindre her i huset, mindre ting og mer organisert rot, men jeg kjenner at jeg er så ferdig med ting. Det er ting over alt!

I høst kjørte vi vekket helt hengerlass til et loppemarked, og jeg skulle ønske vi ikke hadde stoppet før vi nådde tre hengerlass, men det var ikke tid til det der og da...

Med litt press på oss, klarer jeg og gubben det utroligste, så i tilegg til at jeg i går fikk hengt opp gardin forheng og lys i gangen inn til do, har gubben i dag fått på plass en sårt tiltrengt kjøkkenvifte. Alt som er på plass gir mindre jobb senere, det ser en del bedre ut også, når ting er på plass...

Nå har jeg sendt gubben og Lille MA på julemathandling, og selv om jeg mente vi ikke trengte så mye mer, havnet det jammen meg en del på lista.
Så tenker jeg de er borte lenge nok til at jeg får ryddet på kjøkkenet. :-)

Ser du? Jeg lyver ikke om hvor håpløst det er her... Håper det er et program om "Eksteme samlere" i kveld, så føler jeg meg litt bedre med mitt rot etterpå...

Nå; Operasjon få  KJØKKEN RYDDET! God Lørdagskveld! :-)

4 kommentarer:

Ann-K sa...

hmmm ble borte den meldinga gitt, hmmm jaja..

Ragnhild-som-har-litt-tid-til-overs.. sa...

Hakke tid, for jeg har funnet pc'n?? Masse gaver som skal pakkes, gubbe med mageknip som sover, halvferdige julematprosjekter, juletremontasje og pynting?? Hm.. Julekort og pakkelapper..? Nei, la nå klesvask være klesvask, rot og oppvask stå i fred. Jeg fortjener vel litt pc-leke-tid? ;)

Astrid sa...

Da må du skrive ny melding... :-O

Astrid sa...

Det er helt greit å sette seg ned litt. :-)
Jeg har igjen en del jeg også, og hva skjer når jeg har ryddet på kjøkkenet? Jo da, masse jeg egentlig ikke trenger å gjøre blir gjort... Lager litt konfekt nå i kveld, kunne sikkert brukt tiden til å gjort noe mer nyttig... ;-)