Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tirsdag 7. september 2010

Lei episode på kjøkkenet og dårlige kjøreegenskaper...

Nå har jeg aldri helt stolt på smånisser, og jommen hadde jeg ikke rett... Nå har forøvrig bildet lite med dagens sinnstemning å gjøre, men jeg skjønner at noen kan gå amokk av mindre... I Løten virker nemlig ikke blinklys før du er ferdig med å bremse ned til kryss... Med mindre det er hvite Transiter, de har blinklys på hele tiden de. Og folk har ikke vett på å lese skilter, eller overholde vikeplikt noen steder, og om man selv stopper når man har vikeplikt, ja da prøver folk å vinke deg uti først... Jeg hater å kjøre bil på dagtid! Jeg hater det! Det er da alle som er usikre på veitrafikklovgivningen er ute å kjører. 80km i timen betyr; kjør ikke over 60, sist vi kjørte her så vi sau på andre siden av veien. 70km i timen etter ferist betyr; her gir vi full pine, her har jeg aldri sett noen sau, og jeg tror dette er en forkjørsvei... Når du ser en sau stå godt nede i veigrøfta på andre siden av veien er det nok lurt å ikke kjøre fortere enn i 40km i timen, dette for at du skal få sett godt og lenge på dyret og for å se hvor lang reaksjonstid det har, de har lettere for å angripe nyere mersedeser registrert i Bærum nemlig... (Sauer som går midt i veien hele sommeren gir beng i biler!! Om sauen står å spiser, ja så står den å spiser, den løper ikke avsted da.) Om det sykler 40 undomsskoleelever etter hverandre mot en sving og en bakketopp kjører vi vel ikke forbi dem før vi ser hele rekka vel?? Vi bruker blinklys når vi skal inn på parkeringsplasser også, selv om vi har vært der før!!!!! Om det er hindringer på din side av veien kjører vi ikke forbi før det er klart i motgående felt!!!! Jeg har kjørt alt for mye bil i håpløs senior-trafikk i dag! Først to møter på banken, så hjem, så til tannlegen, så hjem, og så på sopptur med jobben. Folk kjørte ikke vettugt før etter kl 15 i dag! Det er ikke tull. Nå kjører det mange der ute som følger trafikkregler, skikk og bruk til punkt og prikke, men man legger jo ikke merke til disse, dete r noen få som skal frem først samme hva som skjer rundt dem, og det er disse jeg er lei... Veldig lei... Men, dagen var da god da. :-) Hyggelige møter, tannlegen min er trivelig og til slutt i dag ble det som sagt sopptur med jobben. Det er Trivselsuke i kommunen og de har laget til et kjempe bra tilbud igjennom hele uka. :-) Jeg plukket rundt 20 sopp, men bare tre av de var spiselige, og enda er jeg litt skeptisk... Flott guide i skogen fra "Hexseringen" Den i midten er rimsopp, og så husker jeg ikke de to andre, men tenker det blir en bok på meg i løpet av noen få dager jeg... Vi skal til seters i helga og jeg håper på å være ute litt, så får vi se hva jeg klarer å komme hjem med. :-)

4 kommentarer:

Ann-Katrin sa...

Å det er sant også, vet du! Det med bilkjøringa! Hmm, du er god til å skrive.. Hva med å sette inn det med bilkjøringa i avisen!?! Det hjelper kanksje ikke de som fremdeles ikke vet hvor blinklyset er hen, men det er morsomt å lese for oss som opplever dem :-)

Ha ei riktig god hælj!

Ann-K sa...

Nå så jeg det ;-)

Elin sa...

hahahaha hahaha hahaha hahaha-artig! nei og nei hva jeg har gått glipp av når jeg ikke fant blogglandia før. :-D

Astrid sa...

Har du gått glipp av at jeg hater blinklys-løse-biler? Hagegnomer som skyter hverandre i bakskallen?