Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 1. januar 2015

Fortsettelse følger...

Jeg har aldri nyttårsforsetter. Jeg har nyttårsfortsetter.
i 2015 skal jeg fortsette med
-å være passelig hyggelig.

-å være distre
-å koke kaffe når vi får besøk
-å bake om jeg orker det
-å dyrke litt godt i hagen
-å kjøpe garn
-å prøve nye ting
-ikke minst skal jeg fortsette med å være mor og kjærring i en liten, trivelig familie i Løten.
Jeg gleder meg til alt.
Og visst blir det nedturer, og likevel kommer det oppturer.
Jeg tror så alt for mange forbanner at de har hatt motgang, legger lista for høyt, og faller for hardt ved hver eneste lille tue.
Jeg har hele tiden hatt en filosofi om at man må håpe på det beste og være forberedt på det værste. Jeg tror ikke at jeg er blitt noe mer pessimistisk av det, for jeg anser meg sjøl for å være en uhelbredelig optimist. Jeg tror filosofien min bare har gjort meg til en realist.
Derfor har jeg aldri nyttårsforsetter.
Hvorfor legge lista høyt og falle langt, når en egentlig har det ganske greit; om man bare kjenner litt etter...?

Ingen kommentarer: