Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 24. april 2014

Se tilbake III

Jeg har ikke så mye fornuftig å komme med for tiden.
Livet går sin gang, og en del dager i det siste har vært værre enn de bør. Jeg snakker da om smerter, og ikke livet generellt. Livet er herlig og sola skinner.
Det går i barnehage, litt trening og hage. Mat må man jo ha, og rett som det er (ca en gang i døgnet) står det middag på bordet. Den må lages, men ikke alt egner seg på bilder, når man husker det først dagen etter... :-D
Gubben jobber, Lille MA koser seg i barnehage og i drivhuset og jeg, jeg prøver å sove vekk litt gikt som sitter i fra vinteren, lage litt mat og planlegge kjøkkenhage.

I dag er det blitt 30 nye potter i drivhuset. Stevia og Squash... Så får vi se hvordan det går. En del av tomatene ser ut til å ikke komme. Ikke kommet opp igjen en eneste spire. Så får vurdere om det skal sås i igjen i pottene, eller om det blir en tur på gartneri for å kjøpe ferdige planter...
Det jeg har sett har kommet i gang med spiringen er blandt annet Chili, basilikum, rødløk, oregano... Løpestikke i potter fra i fjor (gjennfunnet i et hull i snøen) vokser som bare rakkern og er snart 10 cm høy igjen. DET blir god suppe! :-)

Stevia frøene skal tilsammen gi 24 planter, og det blir spennende å se om de kommer. Hadde plante fra gartneri i fjor, men jeg tok ikke frø siden det jeg trodde var frø ikke så sånn ut alikevel når de var plukket av. Men, nå vet jeg hvordan de ser ut i alle fall. :-)

I løpet av uka som kommer blir det nok gjort klart til kjøkkenhagen. Skal opp litt enkle gjerder til bønner og erter, samt lages noen gangbed av rester fra det ga,le verandagulvet.
Tenkte å legge aviser under gangbedene, slik at jeg slipper så mye luking. I fjor røsket jeg ugress hele sommeren, og det var ikke så gøy egentlig. :-)

Ingen kommentarer: