Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lørdag 26. januar 2013

Nybakt brød

Det er få ting som lukter bedre i et hus enn nybakt brød...
Genialt for lommeboka er det også. For ikke å snakke om magen.


Her i huset har vi faktisk ikke kjøpt et eneste brød så langt i 2013. Ja da, jeg vet at året ikke er blitt en måned gammelt enda, og at det strengt talt havner i brødkategorien at jeg kjøppte en middelhavsLOFF sist uke, men jeg skryter da enda litt av meg sjøl jeg da...

Denne har jeg lyst til å dele med dere, for de som fikk den med seg på tv er det et artig gjensyn og for dere som ikke fikk det med dere; dere gikk glipp av en god reklame for Norge.


Får dere ikke lyst på noe hjemmebakt i stedenfor den triste kneipen de fleste nøyer seg med? Jeg kan fortelle deg det at her i huset står det nå to gedigne brøddeiger til heving! En grov hvetedeig med linfrø og en rugbrøddeig med masse frø.

4 kommentarer:

Ann-K sa...

Ah, brødene du baker er så gode! :-) Det lukta nydelig sist gang jeg var innom, det er så godt med nybakt brød :-) Kos dekk mætti og god hælj :-) klem

Astrid sa...

Takk. :-) Håper du også får en flott helg! :-)
Klem

Elin sa...

Hembakt kaku er absolutt det beste ja! :-) Dessverre er det sjelden jeg får ånden over meg til det for tia, men takk og lov finnes det grovere brød enn kneip. :-)

God lørdag!

Astrid sa...

Nå står de i alle fall ferdig utbakt og bare venter på å bli stekt. :-) 7 store brød. <3
Det er ikke sikkert at jeg føler for å bake heller, når gubben skal tilbake igjen i jobb. Det er bare blitt så enkelt å sette i gang en brøddeig her når han kan se til lille snuppa. Ikke så enkelt å gå i fra midt i bakingen for å skifte bleier eller plukke opp smokker... ;-)
Misforstå meg rett, jeg kan gjerne ta en skive kneipp nå og da jeg, men det er liksom ikke så mye mat i den...
God lørdag! :-)