Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 10. mai 2012

Se hva jeg har fått. :-)

En ny pris. Bare fordi jeg var litt irritert på alle som bare var seg og ikke så andre i verden... ;-)
Link i bildet

Jeg fikk også æren av å være den aller, aller første som fikk denne prisen for et lite innlegg om jaging av sau iført undertøy. Altså sauen hadde på seg ull, Astrid bare undertøy...

Nå gleder jeg meg stort igjen, for lemmene som ligger over feristene om vinteren er nå blitt fjernet, og det betyr bare en ting; snart er skøvven full ta #¤%"&&¤ søvver att.
Det er bare slik det er, så fort veien er kjørbar igjen etter noen måneder med holke og så en drøy måned med tælaskøtt (telehiv), så jager bøndene sauer ut på beite, og for all del. Sauen må ha mat. Men det er da ikke mat å finne midt i veien!! Om du da ikke har lenger neste og tenner og innehar en gråere og stivere pels enn maten midt i veien...
Jeg ser at vi må ha beitedyr her i norge, jeg er ikke helt noldus, men hvorfor skal de være langs traffikerte veier? Det kan ikke være gøy for en bonde å bli oppringt med beskjed om at dyrene er påkjørt? For det er da vel levebrødet til bonden!? Det kan da heller ikke være særlig atraktivt for deg og meg som forbruker å spise kjøtt fra dyr som har beitet på veisalt, diesel og bensinstøvet gress?
Hvis det er så bra å spise det kjøttet stemmer jeg for å la sauen få beite der det er grøntområder i byene. Tenk hvor mye kommuner rundt omkring vil spare inn på lønn til vaktmestere som bare kjører gressklipper hele dagen. Det vil også bli mindre ihjelkjørte beitedyr, ettersom det stort sett er grense på 50 km/t i en by og ikke 80 som på en landevei.
Det er klart at en haug med arbeidsledige vaktmestere da nok må finne seg noe annet å gjøre, men hva med å sette dem i arbeid der gammelt naturlandskap er i ferd med å gro igjen fordi ingen har hatt beitedyrene sine langt til skogs på mange år? De er kanskje også smarte nok til å ikke legge seg ned på en liten bit asfaltert vei med skygge for å tygge drøv også... (I mørket er alle katter grå sies det, vel, i skyggen er sau og asfalt like grå) Og om de nå er nødt til å ta pausa si i veikanten, disse tidligere arbeidsledige vaktmestrene, så kreves det i alle fall at de har på reflekser og signalfargede klær om de arbeider på steder der de kan være vanskelige å se...
Jeg tror vi kunne løst mye jeg, om jeg fikk lov til å bestemme litt mer.... ;-D
Det kan hende jeg har en like god ide en annen dag, om noen er vilig til å lese om den...

Ha en flott dag videre folkens! :-)
Husk bare at tonefall og litt sleivkjeft ikke så lett kan leses på nett. Følte du derfor at dagens innlegg ikke helt falt i god jord, prøv å les det igjen mens du tenker deg at denne bloggeieren stort sett skrev det med et lite smil om munnen...

2 kommentarer:

Elin sa...

Mange gode ideer der ja. :-D

Astrid sa...

Jeg har fler... :-D