Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

søndag 31. juli 2011

På tur til Hunderfossen.

Tidligere i sommer ble jeg og gubben enige om at det hadde vært gøy med en tur til Hunderfossen igjen... Ingen av oss hadde vel vært der siden barneskola. (klassa mi hadde en liten tur dit på ungdomsskola da vi hadde eventyr i norsk) Vi ble også enige om at det nok var lurt å låne med oss noen unger.
Etter å ha luftet ideen for et vennepar slengte vi oss med de på tur dit i går. Slapp å låne unger til og med. :-)
Det er usikkert hvem av oss som hadde det mest gøy, om det var unga eller oss, men gøy hadde vi det i alle fall. Tradisjon tro, så satte jeg igjen kameraet mitt hjeme, vi måtte derfor bruke et mobilkamera. Det gikk forsåvidt det også, men jeg ser kvaliteten er en del dårligere...
Inne i trollet er det ikke lov til å ta bilder. Det blir opplyst om dette på et stort skilt ved inngangen. Alikevel løp folk rundt med kamera og blitset i hytt og pine. Jeg sjønte vel i grunnen hvorfor når vi kom til suvernirbutikken i enden. Jeg husker fra jeg var lita at det var masser med postkort å få kjøpt med motivene fra eventyrene inne i trollet. Det som sto på stativene der nå var i grunnen veldig dårlig, og jeg som hadde planer om å kjøpe et par kort endte opp med ikke å kjøpe noe. Like skuffet ble jeg etter turen inne i eventyr slottet. Håpet på å finne et bilde fra Dovregubbenshall, men ikke et eneste postkort... Jeg henger kanskje litt igjen på det jeg syns var gøy når jeg var der som 10åring. Ivo Caprinos eventyr figurer og lyden inne i trollet var magisk. Fant ikke et postkort med Il Tempo Gigante heller... Og bilder igjennom et glassmonter blir ikke helt det samme...
Dessuten var hodet mitt og beina til gubben med på et par av bildene av bilen... Gjennskinn og linselus...
Vi fikk et par turer oppe i Eventyrskipet, men siste turen (den høyeste) ble kort, for en stakkars dame ble dårlig og skipet ble stoppet halvveis i turen. Men artig å kjenne det kile skikkelig i magen ja. :-) Når vi var høyest oppe så festet jeg blikket langt fram og det gjorde turen ned igjen rimelig svett. :-)

Vi fikk oss også en tur i "elva" på rafting. :-D Nei da, det var liten sjangs for å bli våte, det var en rolig tur... Så da vi gikk av flåten igjen måtte jeg inn i tørketrommelen, jeg var bløt på hele høyre siden, helt fra skuldrene og ned i skoa... Kliss klass, jeg kunne vri opp klærne mine... Det var jo gøy... :-/
:-D Tørketrommelen funket ikke så godt, men jeg forårsaket i det minste en god latter for en dame og jeg tørket opp igjen til vi skulle hjem, for finværet var med oss hele dagen. Hadde litt skyer og det kom noen få regndrypp, men været var topp i forhold til det det har vært før i sommer.

Jeg er så glad for at det er søndag i dag, og at jeg ikke må gjøre noe som helst. Jeg klarer å bevege meg over gulvet i dag, men det er ikke så lett som det burde være. Jeg er så hoven i beina, at jeg tviler på at jeg får på meg sko i dag... så fine rosa badeslipperser med diger rufseblomst blir nok skotøyet mitt i hele dag... :-)
Eneste jeg har planer om i dag er å drikke kaffe og lese bok. Kanskje sove en liten dupp igjen snart. Det skulle være overkommelige mål i dag.
God søndag. Nyt finværet!

2 kommentarer:

Elin sa...

Høres ut som en heftig tur. :-D

Innlegget her dukket ikke opp på lista mi, forresten.. kun det som kom den dagen du fikset på ting ligger der. :-/

Astrid sa...

Jeg har lagt merke til det der. Så etter deg på FB-chatten i dag, men der var du ikke, enkte å høre med deg der... Noe snålt her. Jeg får gjøre meg en runde og se over innstillingene mine igjen i morgen... :-/

Turen ble knall, jeg betaler i dag. Får ikke på meg sko, klarer nesten ikke å gå over gulvet. Kroppen er full i vann... Og jeg som trodde jeg var vanntett... Kanskje noen har vrengt meg? Innsiden ut... *synger: Upside Down, innside Out...* Føler meg litt slik i dag...