Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mandag 18. juli 2011

En sommer er over..

Eller kanskje ikke helt, men ferien for i år er over... Og hva har så jeg gjort i tre uker? Det kan jeg gjerne fortelle deg enten du vil eller ikke; ikke en tøddel! Nesten ikke en tøddel, eller jeg har gjort det jeg må, og noen ganger litt til... ;-)
Jeg og Peder har kost oss med ny "sofa"... Jeg og naboen var en tur i Torsby, og jeg overrasket tante og onkel med besøk på campingen i Charlottenberg en dag... Resten av ferien har jeg bare lest bøker, strikket og sovet. Det føles i alle fall slik.
Det er utrolig hvor fort 3 uker flyr avgårde selv om man ikke gjør noe særlig.

Datamaskinen som tok kvelden tidlig i ferien min har nå fått nye deler og fungerer sånn der, men med en CPU temperatur som slår over til 60 grader med en gang maskinen slås på måtte vi sette inn en ekstern vifte. Den durer og går og lager såpass med støy at det ikke frister å sitte ved dataskjermen mer enn høyst nødvendig...
På plass med 4 paller og litt planker under for å justere høyden. Lista rundt inne på verandaen bygde såpass at det måtte legges under litt i forkant.
Så måtte det på plass puter. Putene kommer fra en avleggs sofa der putene var i bedre stand enn ramma de skulle være i.

 Mer puter og litt laken fra loppis... Legg merke til verdens styggeste sommerdyne i stolen. Den har vi hatt så langt tilbake som jeg kan huske. Brun med brunt og hvitt mønster...
Og sånn ble det når jeg fant meg "myggnetting". Hadde tenkt å sove ute den natta, men godt jeg ikke gjorde det, for temperaturen sank til under 4 grader den natta. Det hadde nok ikke blitt den beste dagen derpå for en revmatiker kan jeg tenke meg... :-/
4 varmegrader midt på sommeren! Det er jo helt horribelt! Er det ikke??
Peder storkoser seg i ny sofa, for det var nok akkurat der han hadde ment at han trengte en ny plass og sove. Han har praktisk talt bodd der siste uka. :-)

Nå skal jeg gå og lage meg litt kveldsmat før jeg tusler i seng. Opp igjen i morgen til en ny dag på jobb. (Ikke si det til noen, men det var faktisk helt greit å begynne på jobb igjen i dag... ) :-)

Nyt ferien om du har det, om du ikke har ferie så nyt at andre har ferie i det voldsomt "fine" sommerværet! :-)
God natt! :-)

3 kommentarer:

Elin sa...

Hei du! Kjekt med en oppdatering, siden vi også har vært så (lite) opptatt at vi ikke har råkt på å se deg. Men du..du MÅ JO IKKE gjemme pallene?!? Vet du ikke at det er høyst moderne med "åpne" paller nå? (eller leser du andre blogger enn meg... :-D )Og den sommerdyna er jo også hypermoderne nå. Tidene forandre seg gitt. :-)

Bra du kom deg etter fornærmelsen og ble med på utfordringa mi. :-)

Astrid sa...

Jeg er redd jeg er en av "de" som ikke liker å plukke fliser hverken fra legger eller rompe, så derfor er pallene godt gjemt under pledd og puter... Nå samler mange på sånne vattdyner, men jeg er redd for at min vattdyne ALDRI var moderne når den ble kjøpt engang...

Elin sa...

Er på din linje der, er jeg redd. :-D