Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 19. mai 2010

Vakre blomster og spennende krydder...

Dagen i dag fikk en treg start, mens jeg satt og lurte på når jeg skulle orke å komme meg ut av huset tenkte jeg på hvor jeg ville dra, og endte opp med å ønske meg en tur på Hols gartneri i Stange. Slo tanken fra meg når jeg heller fikk lyst til å besøke en venninne, men så, så ville hun være med meg på gartneri!! :-) Det er jo enda bedre enn å reise alene! :-) Min lille, bittelille bil ble fylt til randen av blomster og krydderurter. Har store planer om å lage meg en mini-sanse-hage. :-) -Og derfor endte jeg opp med masse potter av gode lukter og smaker. Det meste er stauder, så en kan jo håpe de kommer igjen. Plantingen får jeg ha til gode til i morgen, og det gleder jeg meg til. Jeg kjøpte også selleriplanter der, for jeg har aldri sett maken til selleri jeg hadde der i fra for to år siden! Poteter skal også i jorden i løpet av uka, men de har jeg "forkultivert" selv... (Vokser villt i kjøleskapet mitt alt...) På benken spirer det chili og gresskar i små potter sammen med noen gullerøtter i en melkekartong, og jeg skal plante mer!! :-) På vei ut i fra gartneriet stoppet vi opp så jeg fikk skifte sko, og på åkeren bak gartneriet drev det jammen meg en å tromlet på gamlemåten med hester til å dra. :-) Kjempe gøy! Jeg pleier ikke å ta bilder av fremmede folk, men da kom kameraet mitt frem ja! :-) En lang og hyggelig dag ble det, og værst/ best av alt, vi brukte ikke mye penger heller... :-) Gleder meg til å lage små skilt til med urtenavn av gammel panel jeg har revet nes, så får vi se om det blir noen bilder av det etterhvert. Resten av kvelden nå skal jeg bare sitte rolig å drikke vann... Ble varmt i dag og det kjenner jeg nå. NYDELIG vær!! :-)

Ingen kommentarer: