Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mandag 17. mai 2010

17. maifeiring og litt opprydding i huset...

Gratulerer med dagen til dere alle. Og, får jeg vel legge til siden det begynner å bli sent, vel overstått! :-) Her i Astridhuset begynte dagen sent med kaffe og ikke mye annet, bare koste oss og nøt dagen. Kl 15 møtte vi opp til grilling hos mor og far til Gubben og har hatt en kjempetrivelig kveld der. Akkurat nå har de besøk i fra Canada, og jeg fikk da stotret frem litt i ny og ne, men jeg kjente virkelig at engelsken min er rusten!! for noen år tilbake snakket jeg engelsk daglig, jobbet på hotell i Oslo, og det gikk tålelig greit tror jeg, men når man ikke snakker, og bare hører/leser så ruster det fort merker jeg... Uansett veldig trivelig! :-) Når jeg kom meg hjem utpå kvelden gikk jeg meg en liten tur i hagen og kunne med glede konstantere at alle staudene mine har overlevd, selv de som har stått i potte i vinter, Isop, Lavendel, Oregano, Løpestikke, gressløk, toppløk... Alt ser ut til å komme igjen, er litt mer usikker på Aspargesroten jeg leg satte ned i fjor sommer, men det er kanskje bare tidlig for den. Tok inn noen friske skudd av solbærbuskene som nå ligger til tørk og skal bli deilig te til vinteren! :-)) Vil noen ha kan jeg ta inn fler og tørke. Har hengt opp den morsomme hylla jeg fant på loppemarked for en uke siden, er en magasinholder for butikk som jeg klarte å slå kloa i, nå henger den på veggen utenfor toalettet med masse gamle ukeblader i fra slutten av 80 tallet. Liker den så godt! :-) Kanskje andre syns den ser merkelig ut...På kjøpmannsdisken jeg kjøpte i fjor sommer (også på loppemarked) står det to buketter roser og sprer god lukt hver gang jeg går forbi. Blir glad hver gang jeg ser blomster i huset her. Og ekstra glad blir jeg når jeg tenker på den hyggelige prisen jeg fikk de to bukettene for; tilsammen 18 roser for 70,- Ikke ille det... De gule lyslyktene kom jeg over i Sverige og jeg gleder meg til å henge de ute i sommer, de er gulere enn de ser ut til på bildene... Om tiden i sommer strekker til så blir det kanskje et lite lysthus-skur i hagen med et par stoler og masse lyslykter i, vi får se om vi får tid. Første prioritering er å bli ferdig med soverom og et hobbyrom (huset flyter over av hobbysaker som ikke har noen fast plass) Temperaturen har begynt å nærme seg akseptabel for å kalles vår, og jeg kjenner at jeg gleder meg til å kunne drikke kaffe ute på verandaen hver morgen igjen! :-) Nå er klokka snart blitt ny dato og jeg må legge meg, skal prøve meg på jobb igjen i morgen og akkurat nå kjennes det helt greit ut. :-) Takk for i dag! Dagen har vært god! :-) P.S. jeg har lagt meg til som følger på en del blogger i det siste og jeg håper det er greit for de av dere som eier bloggene. Jeg er ikke flink til å skrive kommentarer, men jeg håper dere ikke har noe i mot at jeg leser bloggene deres og koser meg med å se at det er så mange kreative damer her i Norge. Dere gir meg inspirasjon og arbeidslyst! Takk! :-)

Ingen kommentarer: