Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mandag 21. april 2014

Se tilbake II

Hagen er i voldsom utvikling for tiden. Det er vel i grunnen hele eiendommen som er i vårmodus, og innbyggerne på småbruket innkludert.
Skjærtorsdag startet med regn, og endte i mer regn, mens Lille MA dro på påskeferie og mor og Gubben begynte å rive gulvet på verandaen. Med motorsag, brekkjern og drill ble det klart til å legge gulv også.
Dagen før fikk jeg en knekk i ryggen og klarte i løpet av et døgn å få skikkelig vondt. Hver gang jeg løftet på et bein og forsøkte å gå ilte det smarter til og fra korsryggen i fra undersiden av fotsålene og gjennom knærne. Gulvleggingen gikk derfor veldig tregt for min del, men jeg pinte meg igjennom, og var med på godt og vel 2/3 av gulvleggingen. For det meste betydde det å skru fast plankene mens jeg hoppet krøp over bæringen.
På langfredag ved leggetid var det igjen bare å tilpasse innerste plankebordet og tidlig neste morgen var det unnagjort.
Lørdag begynte det meste å gå litt bedre i kroppen. Ryggsmertene spredde seg til det meste av giktbruddne ledd og sur musklatur, så det var lettere å kosentrere seg om at det i det minste ikke gjorde vondt i negler og hår.
Søndag var satt av til ukebladlesing, og det gjennomførte jeg med stil.
Så i dag på mandag, påskens siste sløve herlige dag, strålende sol fra skyfri himmel. Sola vår kom hjem fra påskeferie og vi har vært på kaffe besøk hos et vennepar med ei like stor snuppe som vår.
I løpet av de siste to dagene er det kommet til 78 nye potter med 6-7 nye slag urter og to slag blomster i drivhuset. I skråningen ved trappa opp til hagen ble det gravd ut to platåer, men plass til middagsblomst og ringblomst. Gubben og Lille MA har sådd solsikkefrø som jeg har for-spiret i drivhuset, og som kronen på verket sådde Lille MA litt solsikkefrø i gangen (enda den ikke var full av jord for en gangs skyld).

-For min egen del.
Astrid, over og ut for denne gang. :-)

Ingen kommentarer: