Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lørdag 23. april 2011

Våren er kommet til Astridhuset...

Her er våren i full gang. Det spirer og gror og det er nydelig vær. På torsdag var vi ca 25 stykker her og hadde en skikkelig utefest, vi var ute hele dagen og til langt på natt. Vi hadde tent opp i to griller, en med kull og en med ved. Kjempetrivelig lag med gode venner, grilling og godt drikke. Verandaen ble pakket inn i bygg-plast og det ble riktig så godt og lunt. :-)
I går ble det også grilling med de to siste gjestene og i dag venter vi inn en familie på grilling. :-) Akkurat nå er gubben på handletur for å fange mer til grillen. Jeg sitter foreløping her inne og oppdaterer meg på det som har skjedd på nett i påskan, men jeg skal snart ut og planlegge litt i hagen. Det er noen planter som skal ned, blandt annet noe kirsebærbuskverk og en blåbærbusk. Gleder meg til å ut i sola og starte på sommerens hagearbeid.
Skal også ta med en sag og få fjernet en hurdalsrose som har tatt seg litt for godt til rette... Den vokser værre enn ugress jo!!
Senere i vår/sommer skal det ned hekk av aronia og brudespirea over der vi hadde grøft før. I fjor grov gubben ned rør forbi hele huset så det ble plant ut mot veien. Så får vi se, om vi får opp lysthusskur i år. Det har jeg i alle fall veldig lyst på!! :-)
Denne lille stua er det opprinnelige Astridhuset, der jeg sov og levde fra tidlig på våren til sent på høsten fra jeg var 16 til 20. De siste årene har det blit lagerplass for ræl og skrot der inne, men i sommer skal det ryddes opp og lages til gjestehus.Så blir det lettere å organisere overnatting om noen har tenkt å bli en dag eller to... Det er deilig og svalt der inne på sommeren. Utenfor står en kongelind og lager sirkulasjon i lufta og god skygge mot huset.
Sånn så det ut her i sommer etter at vi hadde fjernet et epletre og en gedigen solbærbusk. Det var nok fotografen som sto litt skjevt her, for flaggstanga og huset er nok noe rettere enn det ser ut til på bildet... ;-)
Det er helt til venstre i bilder her at hekken kommer til å bli plantet. Så får vi se om det blir fjernet et gammelt epletre til fordel for et par nye i år. Gode gamle epletreet mitt begynner å bli alt for gammelt... :-(

Nå skal jeg ut! Ha en riktig så flott dag alle sammen. Nyt forsmaken på sommeren som værgudene har lagt ut til oss. Blir det så godt vær utover i sommer skal du se at til og med Astrid (kalt spøkelse, da jeg var liten) klarer å få noe farge på kroppen....

3 kommentarer:

Elin sa...

Så bra at grillfesten ble en suksess, selv om enkelte beordrede sjeler ikke dukket opp. Skal se de kommer sterkere tilbake senere. :-)
Skulle tatt seg ut vi fikk farge begge to i sommer du.. vel annen enn rød, vel og merke. Skikkelig flott vær om dagen!

Astrid sa...

Vi kommewr til å bli bortskjemte som bare det, og når regnet kommer så går vi inn i en depresjon som ikke ligner maken.... Det er så utrolig godt vær. Singlet og skjørt i et par dager nå... :-) Jeg har alt gått fra "A Whiter Shade Of Pale", til en nyanse ikke fult så blek. ;-)

Vi skal nok få med dere på en grilling eller tre i sommer også.. Bare det blir igjen noe vær til det. :-)

Astrid sa...

Det er vel og bra å ha planer... Ikke ble det hekk og ikke ble "gjestehuset" ryddet. Mye av skylden for dette får regnværet i sommer ta. Men det er vel også slik at det ikke er gøy å gå på å gjøre noe når kroppen streier annenhver dag... :-/ Ny sommer blir det kanskje neste år? :-)